Obamát a fehér, republikánus szavazók juttatták győzelemre
és
A vegetáriánus étterem profitját a húsevők hozzák
Mi lehet az összefüggés az újonnan beiktatott elnök és egy vegetáriánus étterem között? Obama nem is vegetáriánus! A válasz a megfelelő célzásban, a pontos célcsoport, célcsoportok kiválasztásban rejlik!
Barack Husszein Obama történelmi tettet hajtott végre. A 44. elnök lett az első színes bőrű elnöke az Egyesült Államoknak. Logikusan adódik a feltevés, hogy ez biztosan a növekvő arányú színes bőrű népességnek köszönhető.
Hát nem! Nagyon nem!
Az igaz, hogy Obamára szavazott az afroamerikaik 95, az ázsiaiak 65 és a spanyol ajkúak 67 százaléka, de ez alapvetően így volt a korábbi demokrata jelöltek esetében is. Ez még nem lett volna elég a tisztes helytállásra sem, nem hogy a győzelemre. A győzelemhez fehér szavazók kellettek, mégpedig több mint az előző választásokon. És Obamának sikerült. Sikerült több fehér szavazatot begyűjtenie, mint az előző három demokrata elnökjelöltnek.
Vagyis: a korábban republikánusokra szavazó fehérek egy jelentős része az afroamerikai demokrata jelöltre szavazott.
Ez az a csoport, aki eldöntötte a választást. Ők tették Elnökké Obamát. Természetesen szükség volt a színes bőrű szavazatokra, meg szükség volt a fehérbőrű demokrata törzsszavazókra is, de ők már amúgy is „megvoltak”. Az igazi teljesítmény a korábban republikánusokra szavazók megnyerése volt. Ez nyílván több munkával, küzdelemmel jár, de ez hozza a győzelmet, ez hozza a profitot.
Itt át is térek a vegetáriánus étteremre. A vegetáriánusokat könnyű becsábítani egy vegetáriánus étterembe, hiszen ott nekik készült kaját találnak. Sajnos ez a piac azonban ritkán tart el egy éttermet. Kevés a vegetáriánus, vagy sok a vega étterem? Nem tudom. A tapasztalat mindenesetre ez: nem lesz üzletileg sikeres egy ilyen étterem. A sikert, a profitot a húsevő vendégek hozzák, akik annak ellenére betérnek az étterembe, hogy nincs hús az étlapon. Sajnos ezért nagyon meg kell dolgozni. Nagyon finom ételt kell kínálni, hogy ne hiányolják a húst. De ha ez sikerül…
Számoljunk egy kicsit!
- Ha a korábbi vevőimnél 20 százalékkal többen jönnek be az éttermembe, akkor ennek a bevételnek legalább a fele haszon lesz, hiszen ezt a forgalom növekedés még nem igényel több embert, új beruházást stb.
- Ha eddig 10 százalék volt a profitom (elnézést a nagyvonalú egyszerűsítésekért) akkor most megduplázódott a profitom.
- Ha eddig a profitom 80 százalékát feléltem, és a maradék 20 százalékot fektettem be, tettem félre, stb, akkor ez az összeg most ötszörösével bővül. Ez már valami. Ez már szabad szemmel is látható profit.
Azt javaslom ezért: ne tévesszük szem elől a réspiacokat! Obama megszerezte a változásra vágyó fehér, republikánus szavazókat, és Elnök lett. Ha a vega étterem tulajdonos felfedezi, hogy a nem vegások egy része is célcsoportja, akkor megduplázza a profitját. Két dolgot kell csak tennie finom ételeket kínálni és jól marketingezni.
Ennyi: jó termék és jó célcsoportmarketing! Egyszerű! Egyszerű?