HTML

sikeres üzlet

Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy segítséget nyújtsunk a jelenlegi nehéz időkben is olyan embereknek, akik szeretnék a saját vállalkozásukat sikeresebbé tenni. Nincs recept, de vannak hozzávalók: lelkesedés, elkötelezettség, tudatosság és fegyelem. Isten hozott!

Friss topikok

Linkblog

2009.09.15. 19:00 Jóbarát

Bízz magadban és az embereidben!

Mostanában többször futok bele a munkánk során, hogy a megrendelővel folytatott első beszélgetések után kiderül a tanácsadáson túl szüksége lenne valakire, aki a mindennapi szinten is segít a cég (kis- és középvállalkozás) irányításában. A válság megmutatta, hogy a vezetés nem egyenlő a vállalkozással, és ezekben az esetekben a már jó módú vállalkozónak nem is igazán van kedve és indíttatása, hogy mindennapi nyűgökkel foglalkozzon. "Inkább tárgyalok felvásárlásokról, vagy indítok egy új terméket, de nem élvezem a mindennapi menedzsmentet."

Korábban sem élvezték! De kisebb volt a "büntetés", ha elhanyagolták. Most 3-4 munkanap alatt kifáradnak, és annyira kifacsartan érik el a péntek estét, hogy nem elég egy hétvége, hogy felfrissüljenek. Olyan ez a munka, mintha a rossz matekosnak az egész nyarat a tanárral kellene töltenie, hogy korrepetálják!

Persze a megoldás pofonegyszerű! Az operatív feladatokat át kell adni másnak! Ha a szervezetben nincs alkalmas ember, akkor érdemes felvenni valakit. És ez az a pont, ahol a vállalkozók pánikrohamot kaphatnak!

Mert mi lesz, ha az új döntéshozó olyan döntést hoz, ami nem lendíti előre a céget vagy akár még kárt is okoz. Ez az a félelem, ami sok vállalkozót megbénít!

Először is bízz meg az embereidben! Ha nem bízol meg valakiben, annak nincs helye a cégednél. Együtt dolgozni bizalmi viszonyt jelent. Ha Te nem bízol benne, ez kihat a kapcsolatotokra, a munkájára, a teljesítményére. Még időben cselekedj!

Ha külső, új embert kell megbízni a mindennapi irányítási teendőkkel, ugyanez a kérdés merül fel, de más aspektusból. Hogyan bízhatnék meg valakiben, aki csak most érkezik a céghez, hogy a megfelelő döntéseket fogja meghozni?

Bízz meg saját magadban! És hogyan jön ez az előző ponthoz? Te veszed fel! A legtöbb vállalkozóban azért merül fel ilyenkor a képesség kérdése (mármint képes-e egy munkavállaló jó döntéseket hozni), mert a legtöbb munkatársuk, akivel együtt dolgoztak nem lettek volna képesek elérni, amit ők elértek (cégépítés a semmiből, növekedés). És ez a tudás teljesen áthatja a racionális gondolkozásukat: "Hogyan tudna valaki most jó döntéseket hozni, amikor én sem tudok?" "A többiek nem lettek volna képesek mindezt felépíteni! Most én sem látom, hogy mit kéne tenni, akkor ők hogyan láthatnák?"

Bár ez elképesztően nehéz, de ilyenkor kell a legjobb erőforrásainkra támaszkodni, a belső iránytűnkre, és olyan emberekre, akikből a válságban is árad az energia!

Engedjük hát el a terhet, és ne tartsuk meg a félelmünket. A félelem kővé változtat, teljesen blokkolja a kreatív gondolkodást, és mivel nem engedi el a félelmünk tárgyát, rettegni kezdünk és pánikolni. Ha elengedjük rögtön jobban érezzük magunkat, százszor több energiánk lesz, és végre arra tudunk összpontosítani, amit igazán szeretünk, bármi legyen is az.

Bízzunk saját magunkban, hogy ha korábban is tudtunk helyes döntéseket hozni, most is ki tudunk választani valakit az irányításra.

Ez a vállalkozásnak és nekünk magunknak is jót fog tenni. Kell egy kis új siker, mint a friss levegő.

Szólj hozzá!

2009.04.28. 07:32 Jóbarát

Mennyibe kerül az új marketinges?

Címkék: üzlet vállalkozás cégvezetés

Ha van ökröd, ne te magad húzd az ekét!

 

Ez annyira magától értetődő, hogy félek leírni! Sajnos mégis nagyon sokszor találkozom ezzel a problémával magyar kisvállalkozásoknál. Ha van egy eszközöd, amit az üzlet javítására, jó működtetésére fel tudsz használni, használd!

Növekvő cégeknél idővel eljön az a méret, hogy egy szakfeladat ellátására új embert vesznek fel. Leginkább szakembert. Visi István a Perőcsényi Lekvárgyár igazgatója és tulajdonosa érzi, hogy nagy rajta a teher, többet dolgozik a kelleténél, és az eladások mégsem úgy nőnek, ahogy kellene. Elhatározza, hogy felvesz egy profi marketingest. Az új lány örömmel megy dolgozni a céghez, korábban a Tesco-nál, és a Bonduellenél dolgozott ugyanezen a területen. Nagy lelkesedéssel vág bele a munkába, tele van ötlettel és energiával. Eltelik három hónap, az ismerkedési időszak, és az év eleji egyeztetésre, amikor eldől, hogy milyen lesz az adott évi értékesítési és marketing kampány, kész javaslatokat dolgoz ki. Az egyeztetésen elővezeti Visi Istvánnak a gondolatait, profi előadással és írásos emlékeztetővel készül.

Szólj hozzá!

2009.04.24. 10:29 Jóbarát

Pirate Bay és a sánta kutya

Ha valamit elrontottál, felelőséggel viseld a következményeit!

 

A hazug embert hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát.

Imádom a fagylaltot. Öt éves voltam, amikor édesapámnál, ahol rendszeresen volt fagyizás, benéztem a mélyhűtőbe, hogy ellenőrizzem van-e fagyi. Volt. De igyekezetemben rácsuktam a hűtő ajtaját a fagyasztó rész ajtajára, és letörtem. Persze szépen visszarendezgettem, mintha mi sem történt volna. Amikor apu kinyitotta a hűtőt, persze egyből észrevette, rá is kérdezett, de én csak hallgattam. Aztán jött a fagyizás.

Szólj hozzá!

2009.04.16. 05:32 Jóbarát

Nem kellenek nagy szavak: válságmenedzsment

Ne kapkodj! Lassíts le és gondolkozz!

A válság nem több és nem kevesebb mint egy kis változás! Változásokat pedig nap mint nap megélünk. Az benne a különleges, hogy sokat lehet róla beszélni, aránylag hirtelen jön és mindenki számára meglepő annak, aki korábban nem készült fel a változásokra. És persze rá is foghatod, hogy miért nem megy annyira a cégednek.

A legnagyobb hiba, amit ilyenkor elkövethetünk alacsony és magas szinten egyránt, hogy elkezdünk kapkodni, egyre több mindent próbálunk meg, vagdalkozunk, és amikor nincs hatása kijelentjük, hogy válságmenedzsmentre van szükség.

Nincs! Átgondolt cselekvésre és következetességre van szükség.

Ha felbérelsz egy hivatásos "válságmenedzsert" vagy átmeneti menedzsert napi 300 ezer forintért ő sem fog mást csinálni.

Csináld a következőt:

Szólj hozzá!

2009.04.01. 16:08 Jóbarát

Egyszerű munkahelyi motiváció

2008. május 35-én készült egy óriási felmérés a munkahelyi motivációról az Egyesült Államokban. Az eredményeket majd egy év volt feldogozni. Az eredmények elképesztőek.

Azokon a munkahelyeken dolgozók, ahol a vezetés egy szelet csokival motiválja minden reggel a dolgozók csapatát, ott a munkások 4-szer szívesebben és 6.72-szor keményebben dolgoztak.

Csokira fel! :-D

Szólj hozzá!

2009.03.10. 14:25 Jóbarát

Szórd ki a homokot!

Címkék: siker fontos lényeg cégvezetés alapvető képességek core competences

Nem az a kérdés, hogy mit kell még csinálnod, hanem hogy mit hagyj abba!

 

Biztos, hogy Te is úgy vagy vele, hogy rengeteg dolgod van. Alig tudod magad utolérni, és még így is azt érzed, hogy rengeteg jó ötleted és fontos feladatod hever a "fiókban" megvalósításra, elintézésre várva!

Hogyan küzdj meg ezzel? Fogd a "fiókod" és dobd ki!!

A legtöbb ember hihetetlen energiaráfordítással küzd azért, hogy még valamit, még többet meg tudjon csinálni. Egy ideig megy a plusz energiabefektetés, de idővel fásulttá, és kedvtelenné válunk. Nem kell tovább szaporítani a feladatokat, legfőképp a fontos dolgokkal érdemes foglalkoznunk! Mire gondolok pontosan?

Képzeld el, hogy az élet egy nagy pohár. A pohárnak véges a kapacitása, mint az életünknek is. A pohárba 3 féle dolgot tehetsz: nagy köveket, kavicsokat és homokot. A fontos dolgokat a nagy kövek jelképezik. A kevésbé fontosakat a kavicsok. A maradékot a homok. Először a köv(ek)et kell beletenni, aztán kis kavicsokat, amik kitöltik a kövek közötti teret. Végül a homokot, mert az kitölti a maradék teret a pohárban, ahogy az életben a lényegtelen dolgok kitöltik a maradék időt.

Nézd meg a poharadat! Ha tele van homokkal, szórd ki a homokot, és rakd bele azt a néhány nagy követ!

Fegyelmezetten figyelj oda a fontos dolgokra! A sikerhez vezető úton bele kell törődnünk, hogy nincs mindenre lehetőség, és sokmindenről le kell mondanunk! Mondj le a lényegtelen dolgokról, és szentelj több figyelmet az igazán fontosaknak! Ha az életedet a fontos dolgok töltik ki, nem csak sikeresebb leszel, de boldogabb is.

Szólj hozzá!

2009.02.27. 10:21 Jóbarát

Önfegyelem a siker alapja

Címkék: üzlet siker vállalkozás cégvezetés

Jók-e az újévi fogadalmak?

 

A siker alapja a fegyelmezett és következetes cselekvés. Mindegy milyen nehéz, milyen unalmas, milyen kelletlen, milyen bosszantó fegyelmezetten végig kell menni az úton, amit kitűzünk magunknak.

Akik folyamatosan gyakorolják az önfegyelmet, lehetőséget teremtenek maguknak a tartós sikerre, különösen igaz ez az üzleti életben. Az önfegyelem segít, hogy elérhessük céljainkat, és ne csak az élet játékszerének tekintsük magunkat. Vegyük például az újévi fogadalmak megtartását.

A legtöbb ember újévkor nagy dolgokra fogadkozik. Január 1-jére az emberek úgy tekintenek, mint egy fordulópontra. Lehetőségre, hogy változtassanak.

Te szoktál az új esztendőt köszöntve fogadalmat tenni? Igen. Jó esetben nem többet mint 3-at! Ha 10-nél is több fogadalmat teszel újévkor, szerintem érdemes elolvasnod a 20/10-es teszt-ről szóló bejegyzésünket, mielőtt tovább olvasnál.

Mielőtt várnánk még 10 hónapot a következő fogadkozásig, feltennék 3 kérdést:

Szólj hozzá!

2009.02.26. 18:50 Jóbarát

A 20/10-es teszt

Címkék: vállalkozás önismeret cégvezetés

avagy az Idő Urai

A 20/10-es tesztet Jim Collinstól tanultam. Kiválóan alkalmas arra, hogy az ember megtudja magáról, hogy jó úton jár-e. 

A 20/10-es teszt:

Szabadságot vettél ki. Reggel felébredsz, örülsz, hogy semmit nem kell ma tenned. Kimész, és hozzálátsz a kávéfőzéshez. Nyugodtan leülsz a kedvenc székedbe a gőzölgő kávéval, de csörög a mobilod. Ismeretlen szám. Felveszed. A telefonban beszélő jogász részvétét fejezi ki, és elmondja, hogy meghalt a nagybátyád, akiről utoljára a gyermekkorodban hallottál. 20 millió dollárt hagyott rád.

Szólj hozzá!

2009.02.19. 11:06 Marketinges

Az idegesítő gyerek és menedzser

Keressük meg az okokat, küzdjük le a hibákat!

Valószínűleg mindenkinek van élménye arról a gyermek korszakról, amikor bármit is mondunk, a kislurkó azonnal visszakérdez: "Miért?" Roppant idegesítő, dehát "így tanul a gyerek!" Valószínűleg hasonlóan idegesítő lehet a munkatársak számára, ha egy menedzser is állandóan kérdez:

  • Miért nincs több vevőnk?
  • Miért nem elégedettebbek a vevőink?
  • Miért így dolgozunk?
  • Miért nem vagyok már milliomos?

A sok miért nem feltétlen öncélú. (bár attól még lehet idegesítő) A sok, de következetes és logikus miérttekkel megtalálhatjuk a megoldást. Nem kell beletőrdni, hogy csak ennyire futja, hogy válság van, hogy a multik elszívják a piacot, hogy a vevők hülyék, hogy nincs pénze az emberek stb. Jól ismert válaszok ugye? Nem és nem! Ki kell deríteni az okokat, és újra kell definiálni a folyamatokat.

Túl egyszerűen hangzik? Mert az is! De azért lehet egy picit bonyolítani:

2 komment

2009.02.12. 11:57 Jóbarát

Az amerikai elnöki kampánytól a vevők kirúgásáig

Címkék: célcsoport

Legyen bátorságod kirúgni a rossz ügyfeleidet

Bill Clinton kampánycsapata (ez még 1992-ben történt) három csoportra osztotta az USA 50 államát. Az első csoportba azokat az államokat sorolták, ahol egyértelmű volt a nyerési esélyük. A második csoportba azok kerültek, ahol egyértelmű volt az ellenfél nyerési esélye, és a harmadik csoportba pedig azok államok kerültek, ahol kiegyenlítettek voltak az esélyek. És mi köze van ennek a vevőinkhez? Hát az, hogy neked is szelektálnod kell a vevőid között!

Clinton csapata a következőket stratégiával közelített az egyes csoportokhoz:

Szólj hozzá!

2009.01.22. 14:42 Jóbarát

Obama győzelme avagy a vegetáriánus étterem profitja

Címkék: marketing tanácsadás üzlet siker sikeres célcsoport vállalkozás cégvezetés amerikai elnökválasztás

Obamát a fehér, republikánus szavazók juttatták győzelemre

és
A vegetáriánus étterem profitját a húsevők hozzák



Mi lehet az összefüggés az újonnan beiktatott elnök és egy vegetáriánus étterem között? Obama nem is vegetáriánus! A válasz a megfelelő célzásban, a pontos célcsoport, célcsoportok kiválasztásban rejlik!

Barack Husszein Obama történelmi tettet hajtott végre. A 44. elnök lett az első színes bőrű elnöke az Egyesült Államoknak. Logikusan adódik a feltevés, hogy ez biztosan a növekvő arányú színes bőrű népességnek köszönhető.

Hát nem! Nagyon nem!

1 komment

2009.01.20. 14:51 Jóbarát

A Wolf Gábor jelenség

Címkék: tanácsadás üzlet siker sikeres cégvezetés wolf gábor

Hogyan aknázd ki sikeresen az üzleti lehetőségeidet?



Oké. Mi az, ami igazán sikeressé teszi az üzleted? A válasz igen egyszerű...

De még mielőtt megosztanám veletek hadd mutassak egy példát. 15-én részt vettem Wolf Gábor egész napos marketing konferenciáján, ahol 1500 ember egészen pontosan 1499, mert Godot-ra még mindig várunk, hallgatta meg Gábort, aki az új évezred egyik, ha nem a legsikeresebb tanácsadója Magyarországon.

Miben rejlik Wolf Gábor sikere?

1 komment