HTML

sikeres üzlet

Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy segítséget nyújtsunk a jelenlegi nehéz időkben is olyan embereknek, akik szeretnék a saját vállalkozásukat sikeresebbé tenni. Nincs recept, de vannak hozzávalók: lelkesedés, elkötelezettség, tudatosság és fegyelem. Isten hozott!

Friss topikok

Linkblog

2009.04.28. 07:32 Jóbarát

Mennyibe kerül az új marketinges?

Címkék: üzlet vállalkozás cégvezetés

Ha van ökröd, ne te magad húzd az ekét!

 

Ez annyira magától értetődő, hogy félek leírni! Sajnos mégis nagyon sokszor találkozom ezzel a problémával magyar kisvállalkozásoknál. Ha van egy eszközöd, amit az üzlet javítására, jó működtetésére fel tudsz használni, használd!

Növekvő cégeknél idővel eljön az a méret, hogy egy szakfeladat ellátására új embert vesznek fel. Leginkább szakembert. Visi István a Perőcsényi Lekvárgyár igazgatója és tulajdonosa érzi, hogy nagy rajta a teher, többet dolgozik a kelleténél, és az eladások mégsem úgy nőnek, ahogy kellene. Elhatározza, hogy felvesz egy profi marketingest. Az új lány örömmel megy dolgozni a céghez, korábban a Tesco-nál, és a Bonduellenél dolgozott ugyanezen a területen. Nagy lelkesedéssel vág bele a munkába, tele van ötlettel és energiával. Eltelik három hónap, az ismerkedési időszak, és az év eleji egyeztetésre, amikor eldől, hogy milyen lesz az adott évi értékesítési és marketing kampány, kész javaslatokat dolgoz ki. Az egyeztetésen elővezeti Visi Istvánnak a gondolatait, profi előadással és írásos emlékeztetővel készül. A következő választ kapja: "Ezt mi nem így szoktuk!" És Visi István ügyvezető leül az új marketingessel, és kidolgozza az adott évre a kampányt egyedül, majd utasításba adja a végrehajtást. És persze ez történik a HR (humánpolitikai) vezetővel, a pénzügyi vezetővel és mindenkivel, akit újonnan felvesznek a céghez.

A fenti eset az én tapasztalatom szerint tömegesen fordul elő magyar kis és középvállalatoknál. A vezetőnek szokatlan az új helyzet, nem bízik az új munkatársban, bár látja a problémát, fél a változásoktól. És hogy mennyibe kerül az új marketinges? Nagyon sokba. Egyrészt fizetni kell a bérét és a járulékokat, több időt vesz el a vezetőtől, mert még vele is foglalkoznia kell. És hogy az ötleteit lesöprik az asztalról még többe kerül, mert a cég elesik a profittól (hozzáadott értéktől), amit az új marketinges termelne.

Ha veszel egy ökröt, hogy húzza az igát, miért húznád helyette? Az ökör azért van, hogy húzza az ekédet, az ekevas azért, hogy mélyebben és könnyebben szántsa a földet. Te pedig azért, hogy irányítsd!

Használd azokat az eszközöket, amik a rendelkezésedre állnak!

Ne félj tőlük! Amíg nem volt mobilunk, kinevettük azokat, akiknek volt, és telefonáltak rajta. Most szinte mindenki tudja, hogy mire való a mobil, és mindenki használja is. Lehet, hogy az első lépés nehéz, és használat közben jövünk rá, hogyan is kell pontosan használni. De ez nagyon jó!

Az üzletben vagy a vállalkozásban tengernyi eszköz áll rendelkezésünkre, amit ki lehet használni. Az új marketinges, az internet, a szervezetfejlesztés, a tréning, a stratégia-építés, a saját személyiségünk :-), a tervezés, a könyvelés, az időbeosztás, a kontrolling, a tudatos termékfejlesztés. Ha holnap reggelig írnám, akor sem tudnám leírni az összes lehetőséget. Válassz az eszközökből az igényeidnek megfelelően és ismerd meg őket!

Ha kiválasztasz egy eszközt, használd! Hagyj teret és lehetőséget a marketingesednek! Tervezd meg az üzleti évedet, hogy egy év múlva tudd, hogy hová akartál elérni! Ezeket az eszközöket már tízezren használták előtted sikeresen. Ne gondolkozz kifogásokon! Ez Magyarországon is így működik, és a Te szakmádban is így működik. Mindenhol a világon így működik. Bár minden helyzet egyedi, mégis a megoldásokat a legtöbb esetben már megtalálták.

És a legfontosabb: ha drága pénzen felveszed a marketingest, valószínűleg többet tud a marketingről mint te. És ebben ez a jó!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sikeresuzlet.blog.hu/api/trackback/id/tr751090800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása