HTML

sikeres üzlet

Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy segítséget nyújtsunk a jelenlegi nehéz időkben is olyan embereknek, akik szeretnék a saját vállalkozásukat sikeresebbé tenni. Nincs recept, de vannak hozzávalók: lelkesedés, elkötelezettség, tudatosság és fegyelem. Isten hozott!

Friss topikok

Linkblog

2009.04.16. 05:32 Jóbarát

Nem kellenek nagy szavak: válságmenedzsment

Ne kapkodj! Lassíts le és gondolkozz!

A válság nem több és nem kevesebb mint egy kis változás! Változásokat pedig nap mint nap megélünk. Az benne a különleges, hogy sokat lehet róla beszélni, aránylag hirtelen jön és mindenki számára meglepő annak, aki korábban nem készült fel a változásokra. És persze rá is foghatod, hogy miért nem megy annyira a cégednek.

A legnagyobb hiba, amit ilyenkor elkövethetünk alacsony és magas szinten egyránt, hogy elkezdünk kapkodni, egyre több mindent próbálunk meg, vagdalkozunk, és amikor nincs hatása kijelentjük, hogy válságmenedzsmentre van szükség.

Nincs! Átgondolt cselekvésre és következetességre van szükség.

Ha felbérelsz egy hivatásos "válságmenedzsert" vagy átmeneti menedzsert napi 300 ezer forintért ő sem fog mást csinálni.

Csináld a következőt:

  1. Találj a reggeli idődben 2 órát (amikor beérsz, vagy amikor felkelsz, vagy ha megittad az első kávédat), amikor minden nap csak az üzlet átgondolásával foglalkozol! (Délután nem leszel olyan termékeny mint reggel vagy délelőtt. Igen még azok sem, akiknek csak délután négykor kezdődik az élet, mert ezt a 2 órát arra szánod, amire máskor rámegy a délelőttöd: ráállj a megoldáskereső gondolkodásra.)
  2. Vegyél elő egy kis alakú füzetet és egy ceruzát (tollat).
  3. Kapcsold ki a mobilod, kapcsold ki a számítógéped, mondd meg a munkatársaidnak, hogy ebben az időben nem zavarhatnak!
  4. Gondolkozz! A gondolkozás elég nehéz feladat, mert nem vagyunk hozzászokva. Az életben sablonokkal oldunk meg szinte mindent, de most gondolkoznunk kell. Kényszerítsd magad, hogy odafigyelj a gondolataidra, ne hagyd elkalandozni őket.

A következőkön érdemes gondolkoznod, és az összes gondolatodat azonnal írd be a füzetbe! Nem, nem fogod tudni fejben tartani őket.

  • A válság hogyan hat a Te válallkozásodra? Mi lesz, ha rosszabb lesz, mi lesz, ha javul az általános helyzet?
  • Miért nem termelsz elegendő profitot? Kevés a bevételed? Kevés a vevőd, vagy nem jók a termékeid? Sok a költséged? Mi az, ami nem feltétlenül szükséges az előre haladáshoz?
  • Milyen a cégkultúra? (Ha ketten vagytok csak akkor is van.) Milyen az önfegyelem a cégnél?
  • Használsz-e marketinget? És ha igen milyet? Meg tudod szólítani a vevőidet?
  • Méred-e a cég teljesítményét a nyereségen kívül valamilyen eszközzel? Mi az ami a nyereségedet a legjobban növeli?
  • Tartsd szem előtt: a válság a fájdalom mellett temérdek lehetőséget is hoz!

Ha megtalálod a válaszokat a fenti kérdésekre, akkor dönts azonnal, és a megvalósítást kezdd még aznap! Vagy Te vagy oszd ki valamelyik munkatársadra ÉS oszd meg vele, hogy miért olyan lényeges, hogy ezt a feladatot kiválóan elvégezze!

Meg fogsz lepődni, hogy már az első pár nap után milyen összeszedett leszel, és egy hónap után gördülékenyebbé válnak a dolgok.

Ez a reggeli 2 óra szent és sérthetetlen, ne mozdítsd el semminek és senkinek a kedvéért sem! És a legfőbb hírem: Ez nem válságmenedzsment! Csináld akkor is, ha nincs válság!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sikeresuzlet.blog.hu/api/trackback/id/tr371067888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása