HTML

sikeres üzlet

Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy segítséget nyújtsunk a jelenlegi nehéz időkben is olyan embereknek, akik szeretnék a saját vállalkozásukat sikeresebbé tenni. Nincs recept, de vannak hozzávalók: lelkesedés, elkötelezettség, tudatosság és fegyelem. Isten hozott!

Friss topikok

Linkblog

2009.02.19. 11:06 Marketinges

Az idegesítő gyerek és menedzser

Keressük meg az okokat, küzdjük le a hibákat!

Valószínűleg mindenkinek van élménye arról a gyermek korszakról, amikor bármit is mondunk, a kislurkó azonnal visszakérdez: "Miért?" Roppant idegesítő, dehát "így tanul a gyerek!" Valószínűleg hasonlóan idegesítő lehet a munkatársak számára, ha egy menedzser is állandóan kérdez:

  • Miért nincs több vevőnk?
  • Miért nem elégedettebbek a vevőink?
  • Miért így dolgozunk?
  • Miért nem vagyok már milliomos?

A sok miért nem feltétlen öncélú. (bár attól még lehet idegesítő) A sok, de következetes és logikus miérttekkel megtalálhatjuk a megoldást. Nem kell beletőrdni, hogy csak ennyire futja, hogy válság van, hogy a multik elszívják a piacot, hogy a vevők hülyék, hogy nincs pénze az emberek stb. Jól ismert válaszok ugye? Nem és nem! Ki kell deríteni az okokat, és újra kell definiálni a folyamatokat.

Túl egyszerűen hangzik? Mert az is! De azért lehet egy picit bonyolítani:

Minden egyes tünethez, problémához tegyél fel 5 miértet! (mint a Gyalog-galoppban számolt Artúr király: egy-kettő-öt)

  • Miért esett vissza a forgalmunk:
  • Mert nyílt egy konkurens üzlet a környéken.
  • Miért tőlük vásárolnak és nem tőlünk?
  • Mert ők olcsóbbak.
  • Miért vagyunk drágábbak?
  • Mert drága a beszerzésünk.
  • Miért szerzünk be drágán?
  • Mert rosszul dolgozik a beszerzési vezetőnk.
  • Miért nem rúgjuk ki?
  • !!

Meg is van a megoldás! (bocsánat a tök hülye példáért, de szándékosan triviális helyzetet akartam leírni)

A lényeg pedig az, hogy tegyük fel azokat a kérdéseket, ne törődjünk bele a kudarcba, ne fogadjuk el, hogy ennek így kell lennie, hanem cselekedjünk!

Hajrá!

Na jó, de miért?

A következő alkalommal a hibakeresés tudományos módszerét fogom bemutatni, az Ishikawa, vagy halszálka diagrammot. Tudnak ezek az oroszok!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sikeresuzlet.blog.hu/api/trackback/id/tr67952440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jóbarát 2009.02.19. 11:13:51

Nekem van egy kedvenc példám erre a szitura:
Miért így csinálod?
Mert így szoktuk.
Miért így szoktuk?
Mert így mutatta a Géza?
Miért így mutattad te Géza?
Mert így szoktuk csinálni.

Szerintem ebből két dolog következik:
Ebben az esetben sok-sok miértig is el lehet jutni, de ami fontosabb:
Azonnal változtatni kell!

Marketinges · http://labrador.blog.hu 2009.02.19. 11:18:15

Igen, néha ennyire egyszerű az ok. Szóval kérdezni, kérdezni és kérdezni. Mint Columbo!
süti beállítások módosítása